Friday, September 10, 2010

Permulaan..



Assalamua'laikum kpd muslimin dan muslimat semua. Selamat datang ke laman blog saya yang baru ini. Izinan saya memperkenalan serba sedikit tentang saya.Saya adalah seorang yg masih belajar. Saya bukanlah seorang ustaz, namun saya adalah salah seorang daripada pemuda-pemudi Islam yang bersemangat ingin melihat sinar Islam kembali bertapak kukuh menyinari dunia yang telah banyak kerosakan dan kegelapan ini.Sebenarnya sebelum ini saya sudah mempunyai 2 blog berbahasa Inggeris. 2 blog tersebut tersebut adalah berkenaan dgn undang-undang sivil@dunia, subjek yang saya ambil di universiti dan salah satu lagi ialah blog yang berkenaan dengan hobi saya iaitu sukan larian. Namun, saya tidak ingin membicarakan tentang 2 blog tersebut, apa yang penting di sini ialah keinginan saya untuk menulis blog berkenaan Islam agama yang kita cintai ini sudah lama terpendam dalam diri ini. Saya rasa inilah antara sumbangan yang amat sedikit yang dapat saya lakukan untuk menyampaikan risalah dan mempertahanankan Islam agama yang kita cintai ini.

Selain itu, saya menulis blog ini juga adalah semata-mata untuk dijadikan peringatan kepada diri saya agar tidak lalai daripada menjalanan tanggungjawab sebagai seorang Islam yang sejati. Kesedaran saya untuk menulis blog ini adalah faktor utamanya ialah saya sedih melihat kita sebagai umat Islam pada hari ini sudah dan mudah dipengaruhi oleh musuh-musuh Islam terutamanya Yahudi laknatullah.Yahudi pada hari ini berjaya menyesatkan ramai umat Islam dari semua segi terutamanya dari segi pemikiran dan cara hidup. Justeru itu, saya berharap sedikit sebanyak blog ini dapat memberi info2 dan semangat terutamanya kepada diri saya sendiri untuk teguh, berani dan lantang membela dan mempertahankan Islam yang tercinta ini.

Blog ini adalah salah satu daripada seperti ribuan blog2 Islam yang lain cuba untuk menyampaian sebanyak mungkin info2 tentang Islam dan memberi semangat kepada semua muslim didunia lebih2 lagi kepada diri saya sendiri agar semangat keimanan terhadap Islam tidak luntur sama sekali dalam setiap diri kita.Penting untuk dinyatakan disini ialah saya juga akan banyak berkongsi info2 yang saya dapati iaitu bukan dari tulisan saya tetapi saya mungkin akan banyak mengambil info2 berguna daripada blog2 lain untuk dikongsikan bersama kepada kita semua. Dan saya berharap kita semua dapat berkongsi maklumat antara satu sama lain. Jika terdapat kesalahan daripada blog saya ini sila betulkan saya yang sangat cetek dan lagi dhaif tentang pengetahuan agama ini. Saya juga berpendapat kita semua patut memperbanyakkan lagi blog2 Islam untuk menyebarkan sedikit sebanyak pengetahuan kepada semua umat Islam setakat ilmu pengetahuan yang kita tahu. Nama blog "Pejuang Islam" ini dipilih untuk menggambarkan semangat pemuda-pemudi yang kental untuk mempertahankan Islam.

Akhir sekali, seperti yang saya katakan tadi, sekiranya terdapat kesalahan dalam penulisan blog saya ini sila betulkan saya. Maafkan saya sekiranya bahasa tulisan saya dalam blog ini tidak mudah difahami oleh anda semua.Semoga kita semua sentiasa dalam rahmat dan dlm keredhaan Allah dan agar umat Islam seluruh dunia terutamanya diri saya sendiri tidak akan tunduk dan terpengaruh dengan bisikan godaan syaitan yang direjam dan tidak termasuk dalam kalangan orang2 yang dimurkai Allah seperti yahudi n nasrani laknatullah..Amin.

sekian.

No comments:

Post a Comment