Saturday, September 11, 2010

Palestin..





Sesungguhnya diriku amat geram, marah bercampur sedih apabila melihat gambar2 rakyat palestin ini. Aku tidak sabar menanti untuk melihat detik2 umat Islam kembali mencapai kemenangan, menghalau dan membunuh yahudi2 laknatullah yang menjajah tersebut. Sama-samalah kte sentiasa berdoa agar kemenangan umat Islam di Palestin berlaku secepat mungkin. Diriku sentiasa membayangkan bagaimanakah sekiranya aku berada di Palestin? Apakah aku dapat mengharungi peperangan berdepan zionis yahudi di sana? Apakah imanku kuat taktala pergi menentang zionis disana? Sesungguhnya ianya sememangnya menguji tahap keimanan sebenar kepada Allah S.W.T.

Kita sebagai rakyat Malaysia dan nusantara ini hanya mampu melihat keadaan di sana melalui kaca2 televisyen dan internet. Apakah kita berani sekiranya dipanggil untuk pergi berperang di sana? Cakap dimulut sememangnya mudah, tetapi iman yang menentukan samaada kita mampu atau tidak menghadapi ujian sekiranya kita dipanggil untuk pergi berperang di sana. Baru-baru ini usaha segelintir rakyat Malaysia dan umat Islam di negara lain yang cuba menghantar misi bantuan di Gaza patut dipuji walau perjalanan mereka tertangguh aibat disekat oleh zionis yahudi laknatullah tersebut. Mereka berani mengambil risiko, meninggalkan anak isteri, ibu bapa semata-mata ingin menyampaikan bantuan kepada saudara kita di sana disamping ingin melihat dengan mata kepala sendiri keadaan umat Islam di sana. Aku berharap dapat mencontohi semangat mereka yang berani berdepan dengan halangan zionis di sana.

Oleh itu, apa yang kuharapkan walaupun kita semua berada di Malaysia dan nusantara ini, namun marilah kita sama2 menyumbang wang kita kepada warga palestin di sana. Yang penting sama-samalah kita setiap hari, setiap kali selepas solat sentiasa berdoa agar Allah memberikan kemenangan secepat mungin kepada umat Islam dan menghancurkan yahudi2 laknatullah tersebut.Boikotlah barangan2 yahudi dan segala rancangan hiburan mereka jangan ditonton. Pakaian mereka terutama bagi kaum wanita jangan diikuti. Semua produk2 yahudi jangan dibeli kerana wang itulah yang digunakan mereka untuk membuat senjata2 untuk membunuh saudara Islam palestin kita di sana. Dan yang penting, sekiranya terdapat panggilan untuk pergi berperang di sana pada masa akan datang, ku berharap (lebih2 lagi diriku) iman kita semua melaung sekuat hati untuk menyambut seruan itu untuk sama2 pergi berjuang di sana.Marilah kita sama2 berdoa duhai pemuda-pemudi Islam sekalian. Pesanan ini khusus untuk diriku sendiri yang kadang-kala lalai daripada tanggungjawab sebagai seorang Muslim.

No comments:

Post a Comment